FAQ – Veel gestelde vragen
- Zijn jullie het hele jaar geopend? Wij zijn van ongeveer 1 april tot 1 november geopend. De exacte datums verschillen per jaar.
- Hebben jullie seizoenplaatsen? Nee, wij bouwen onze seizoenplaatsen af. Hiervoor komen toeristische plaatsen voor terug.
- Zijn HUISDIEREN toegestaan? Honden, katten, vogels en andere huisdieren zijn NIET toegestaan. Ook niet als ze in een handtas passen of altijd in caravan/camper verblijven.
- Hebben jullie een restaurant? Ja, sinds 2023 is er Restaurant TIB met een kleine menukaart waar ook gasten met een allergie terecht kunnen. Er is ook een beperkte kaart voor vegetariërs. Het restaurant is donderdag tot en met zondag geopend voor ontbijt en diner.
- Verhuren jullie fietsen? Nee, wij verhuren zelf geen fietsen. Op 500 meter afstand is het centrum van Schoorl en daar vindt u Raat fietsverhuur voor (elektrische) fietsen, bakfietsen of tandems. Op zoek naar een MTB-fiets? Huur hem bij de MTB specialist in Schoorl
- Zijn campers toegestaan? Ja, kleine campers tot 7 meter lengte (inclusief fietsendrager) zijn toegestaan op het gras. Heen en weer rijden met de camper is NIET toegestaan.
- Heb ik muntjes nodig voor de douche? Nee, de douches en warm water punten werken met een sensor. De douches zijn afgesteld op 5 minuten douchen met de mogelijkheid om tussentijds even te pauzeren.
- Mag de auto bij de tent/caravan staan? Nee, wij hebben een autovrij kampeerterrein. De auto staat op een parkeerterrein dat met camera’s is bewaakt. De auto mag alleen op het terrein om caravan of vouwwagen te brengen of te halen. Wij hebben bagagekarren om tent, bagage of boodschappen naar de plaats te brengen.
- Hebben jullie een winkel? De dichtstbijzijnde supermarkt ligt op 500 meter van de camping, wij hebben daarom geen eigen winkel.
- Is er een animatieteam? Nee, op de camping spelen kinderen buiten en met elkaar. De zandbak met speelkasteel is dé ontmoetingsplaats en spelen alle leeftijden met elkaar. In Schoorl en omgeving worden veel activiteiten voor kinderen georganiseerd en kunnen kinderen zich heerlijk in de natuur of op het strand uitleven. Check de activiteitenkalender in onze Camping app.
- Mag ik gasten ontvangen? Ja, u kunt gasten ontvangen. Daggasten hoeven niet aangemeld te worden. Als gasten/logees blijven slapen moeten ze op de dag van aankomst aangemeld worden. Komen de gasten met de auto? Zij kunnen parkeren op ons tweede parkeerterrein op 200 meter van de camping. Tegenover Voorweg 43.
- Hebben jullie een locatie waar ik binnen kan koken? Nee, nog niet.
- Is er een ruimte waar fietsers of wandelaars kunnen schuilen bij regen? Nee, nog niet.
- Verhuren jullie huisjes? Nee, de kampeerhuisjes op ons terrein zijn privé-eigendom van onze gasten en worden niet verhuurd.
- Is het kampeerterrein geschikt voor minder validen? Ons terrein is toegankelijk voor gasten in een scootmobiel/rolstoel, zij moeten nog wel kunnen staan en een paar passen kunnen doen. Wij hebben een toilet met beugels en een ruime (familie)ruimte waar men met een rolstoel in kan. Er is geen MIVA ruimte.
- Mag ik een vuurkorf gebruiken? Nee, open vuur is NIET toegestaan.
- Mag ik barbecueën? BBQ op elektra of gas is toegestaan. BBQ op kooltjes en wegwerp BBQ’s zijn NIET toegestaan.
- Is er WiFi aanwezig? Ja, wij hebben gratis WiFi.
- Wanneer kan ik boeken voor volgend jaar? In de eerste week van januari starten wij met online boekingen voor het komende seizoen. Telefonisch en per e-mail zijn wij vanaf half februari bereikbaar.
- Hoe vaak sturen jullie een nieuwsbrief? Wij sturen één keer per jaar een nieuwsbrief in december. Hierin blikken wij terug op het afgelopen seizoen en worden de wijzigingen en boekingsmogelijkheden voor het nieuwe jaar bekendgemaakt. Wilt u deze nieuwsbrief wel of niet ontvangen? Meld u aan in uw gastomgeving of bij de receptie.
- Worden jullie gecontroleerd/geïnspecteerd? Ja, wij worden jaarlijks geïnspecteerd door de ACSI inspecteurs, één keer per 2 of 3 jaar door de ANWB inspecteurs.
- Hoe kan ik een boeking annuleren? Je kan een boeking annuleren door te antwoorden op de bevestiging e-mail, een e-mail te sturen of het contactformulier in te vullen.
- Krijg ik mijn geld terug als ik mijn boeking annuleer? Afhankelijk van het tijdstip ontvangt u een gedeelte van de betaling terug. Kampeerterrein Buitenduin is aangesloten bij de HiswaRecron en hanteren de Recron algemene voorwaarden voor Toeristisch verblijf. Hierin staat een staffel vermeld welk percentage u terugkrijgt. Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten, dan kunt u de annuleringsverzekering vragen om restitutie.
- Wat is een annuleringsverzekering? Een annuleringsverzekering vergoedt (een deel van) de kosten als je reis onverwacht niet doorgaat, of als je je reis moet afbreken. Een annuleringsverzekering keert bijvoorbeeld uit bij: Overlijden of (ernstige) ziekte van de verzekerde of een naast lid van de familie. Ontslag als je een vaste baan hebt.
- Waarom moet ik een aanbetaling doen? Met een aanbetaling zijn onze campinggasten verzekerd van een kampeerplaats en weet de camping zeker dat de plaats geboekt is.